Lekdag här i urskogen...

Hej på er alla.
Vilket underbart vinterväder vi har nu. Lagomt med minus och en sol som tittar fram då och då. Det får en att verkligen längta till våren, när man ligger på en tjärn eller sjö och kikmetar, eller väntar på att få en fällning på ett angeldon, eller varför inte bara en skidtur med skrutten. Ja, nog är det något speciellt med våren alltid. Apropå vår s¨hade jag tänkt att försöka komma iväg på en liten fisketur uppöver i landet. Till en rödingsjö eller ett fint öringvatten. Så har så smått börjat spåna på idén nu. Sen gäller det att göra verklighet av den och att allt ska stämma. Men det är ju aldrig fel med drömmar, eller vad säger ni?
Idag så fick jag ligga till halv nio. Vet inte vad som tagit åt min lilla älskling här hemma. Han väckte mig vid kvart i sex och skulle ha hjälp med dosan till tv´n. Efter det så hörde jag inte ett ljud av honom tills det var dax för mig att gå upp. Härliga sovmornar ibland. Men nu längtar jag tills jobbet kommer igång, orkar inte vara hemma längre känner jag. Eller orkar och orkar är kanske fel ordval, för det är ju verkligen urmysigt att få vara hemma med skrutten och få vara pappa på heltid med honom. Man märker verkligen hur mycket han njuter av att få umgås med sig pappa... <3
Dagen kommer nog antagligen bestå av lite utomhus bus här hemma. Vi håller på med en gigantisk snögrotta här på gården, så vi tar varje tillfälle i akt att göra klart den. Tänkte även sätta mig ner med honom för en liten pysselstund. Han är väldigt mycket för att pärla och göra halsband just nu och naturligtvis så ska han få pyssla med det. Är ju väldigt bra för finmotoriken och så får han lära sig att tänka lite innan man gör saker (vi gör efter färdiga mönster). Sen på eftermiddagen tänkte vi komma iväg till några kära vänner och busa av oss lite *ler* Man kan ju inte bara sitta instängda här uppe i urskogen heller...
Ikväll så tänkte jag fortsätta med gårdagens städmani. Så det kommer verkligen bli en fullspäckad dag/kväll ser det ut som.
Nej, nu ska jag återgå till min älskade son. Ha det så bra nu, så hörs vi snart igen hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0